Apple Music pomaga w promocji Spotify
Serwis Apple Music, z którego użytkownicy mogą korzystać przez trzy miesiące za darmo, okazał się dla wielu osób pierwszą usługą streamingową oferującą dostęp do muzyki. Pomogło to w wypromowaniu konkurencyjnych rozwiązań, jak na przykład Spotify.
Aplikacja szwedzkiego serwisu znalazła się ostatnio na pierwszym miejscu najszybciej zdobywających popularność programów w amerykańskim App Store. Zbiegło się to w czasie z wystąpieniem Tima Cook na konferencji Live, podczas którego CEO amerykańskiej firmy opowiadał o popularności Apple Music.
Warto przypomnieć, że Spotify ma 20 milionów płacących subskrybentów i 55 milionów użytkowników posiadających darmowe konto. W przypadku Apple Music 8,5 miliona osób korzysta z wersji próbnej, natomiast 6,5 miliona opłaca subskrypcję.
Źródło: Cult of Mac
Konkurencja w tej branży nie służy za bardzo użytkownikom... Ja odczułem już to kilka razy odkąd Apple Music zostało wprowadzone. Korzystam ze spotify i nie chce zamienić go na nic innego próbowałem Apple Music ze względu na album dr dre który wychodził ekskluzywnie na nim. Ale jest to strasznie irytujące, ze platformy walczą ze sobą w sposób wyrywania sobie muzyki. Spotify zostało już kilka razy, ze tak powiem orznięte z kilku ważnych premier przez Apple które jak wiadomo może robić sobie co chce z artystami...