Już kilka miesięcy temu informowaliśmy, że firma Marka Zuckerberga pracuje nad nową usługą, która prawdopodobnie otrzyma nazwę Facebook TV. Według najnowszych doniesień, jej premiera jest zaplanowana na sierpień.

Już na wstępie warto zaznaczyć, że Facebook TV to usługa, która nie ma nic wspólnego z aplikacją Facebook Video dla Apple TV czwartej generacji. Nowa platforma pozwoli użytkownikom popularnego serwisu społecznościowego na oglądania krótkometrażowych, autorskich materiałów wideo.

Z czasem w Facebook TV mają pojawić się dłuższe programy, jednak na początku usługa będzie charakteryzować się obecnością krótszych formatów przygotowanych przez partnerów kalifornijskiej firmy. Szczegóły dotyczące ramówki nie są obecnie znane, ale za jej przygotowanie ma odpowiadać między innymi BuzzFeed, Vox czy ATTN.

Nic nie wskazuje na to, aby dostęp do Facebook TV miałby być płatny. Monetyzacja treści będzie prawdopodobnie oparta na wyświetlaniu reklam. Warto zaznaczyć, że według ostatnich plotek, usługa nie będzie konkurencją dla serwisów takich jak Netflix, ale dla YouTube'a. Czas pokaże, gdzie swoje materiały będą udostępniać twórcy internetowego wideo.

Źródło: NeoWin