Google Maps jest jedną z najbardziej popularnych aplikacji firmy z Mountain View. Mimo iż program ten zniknął z systemu iOS w 2012 roku, to wielu użytkowników nadal pobiera go z App Store i preferuje korzystanie zeń zamiast rozwiązania Apple.

Google Maps jest darmową usługą, na której spółka Alphabet zarabiała do tej pory między innymi przez sprzedaż gromadzonych danych oraz licencji dla firm, które implementują mapy do swojego oprogramowania. Wkrótce platforma może jednak zacząć generować dodatkowe przychody.

Na temat Google Maps wypowiedział się ostatnio Sundar Pichai w trakcie rozmowy z analitykiem The Wall Street Journal. CEO firmy z Mountain View nie zakomunikował wprost, że użytkownicy zobaczą wkrótce reklamy w aplikacji, ale z jego słów można wysnuć informacje o takich planach.

Patrzymy przyszłościowo. Jestem pewien, że zauważyłeś zmiany, jakie pojawiły się w Google Maps na przestrzeni ostatnich miesięcy. Gdy otworzysz aplikację, na przykład podczas podróży lub piątkowego wypadu na miasto, otrzymasz informacje na temat tego, co możesz zrobić w danej okolicy, gdzie zjeść itd. Otrzymujemy pozytywny odzew od użytkowników, myślę więc, że daje nam to także dobrą okazję do nadania temu dodatkowej wartości.

Wydaje się mało prawdopodobne, że w aplikacji Google Maps pojawią się wirtualne banery. Niemniej jednak nie można wykluczyć, że właściciele restauracji, hoteli czy też sklepów będą mogli wypromować swoją działalność wśród polecanych użytkownikom miejsc w danej okolicy.

Źródło: Business Insider