Kilka miesięcy temu informowaliśmy o pierwszych planach Facebooka dotyczących monetyzacji komunikatora Messenger. Wiceprezes firmy – David Marcus – ogłosił na Web Summit, że właściciele stron będą mogli wysyłać do użytkowników sponsorowane wiadomości. To jednak nie jedyna nowa forma reklam, jaka zostanie wdrożona.

Facebook rozpoczął testy nowego formatu reklam, które pojawią się w mobilnej wersji aplikacji Messenger. W ciągu najbliższych kilku tygodni zobaczy je niewielka grupa użytkowników z Australii oraz Tajlandii, natomiast niewykluczone, że z czasem rozwiązanie to pojawi się u wszystkich osób korzystających z popularnego komunikatora.

Nowe reklamy nie pojawią się w oknie konwersacji, ale na głównym panelu programu. Materiały sponsorowane będą wyświetlane w formie kart, podobnie jak informacje dotyczące dostępności znajomych z Facebooka czy też ich urodzin. Otwarcie baneru spowoduje przejście na stronę reklamodawcy lub rozpoczęcie rozmowy z pracownikiem lub botem.

Facebook poinformował w lipcu, że z Messengera korzysta ponad miliard aktywnych użytkowników, którzy wysyłają miliard wiadomości każdego miesiąca. Potencjał reklamowy komunikatora jest więc ogromny, choć z całą pewnością zbyt nachalna forma promowania sponsorowanych materiałów nie przypadnie do gustu wszystkim użytkownikom. Czas pokaże, kiedy zmiany w Messengerze zostaną wprowadzone globalnie i czy obejmą swoim zasięgiem również należącego do Facebooka WhatsAppa.

Źródło: Facebook