W opublikowanym przez Interbrand zestawieniu najcenniejszych marek świata, Apple po raz czwarty z rzędu znalazło się na pierwszym miejscu. Wartość marki kalifornijskiej firmy wzrosła od 2013 r. o 102 miliardy dolarów.

Tegoroczne zestawienie pokazuje jasno, że to właśnie marki producentów rozwiązań technologicznych najszybciej zyskują na wartości. W przypadku Apple wynosi ona już 178,119 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 5% względem ubiegłorocznego rankingu. Warto jednak odnotować, że dynamika wzrostu uległa znacznemu osłabieniu. Jeszcze rok temu wynosiła 43% względem poprzedniego rankingu. Wpływ na ten stan rzeczy może mieć malejąca sprzedaż iPhone'ów i iPadów.

Na drugim miejscu zestawienia znalazło się Google, zaś na czwartym i szóstym odpowiednio Microsoft i IBM. W pierwszej piątce jedynie Coca-Cola, która w 2013 r. utraciła pozycję lidera, nie jest związana z rozwiązaniami technologicznymi.

Warto na koniec dodać, że do pierwszej setki rankingu weszła Tesla, Dior oraz HP i Hawlett Packard Enterprise. Największe wzrosty wartości marki zaliczył zaś Amazon i Facebook oraz Nissan, Adobe i LEGO. Pełne zestawienie Interbrand zostało opublikowane na stronie internetowej firmy.