Analitycy App Annie opublikowali informacje na temat liczby pobrań aplikacji z Google Play oraz App Store, a także przychodów, jakie uzyskują właściciele tych sklepów. Mimo iż użytkownicy Androida pobierają dwa razy więcej programów niż właściciele iPhone'ów i iPadów, to przedstawiciele tej drugiej grupy przeznaczają o 90% większą ilość pieniędzy na aplikacje i gry.

Informacje opublikowane przez App Annie bazują na badaniach, jakie objęły swoim zasięgiem pierwszy kwartał roku. Duży wpływ na o 90% większe przychody, jakie Apple uzyskuje z App Store względem konkurencji z Mountain View i ich sklepu, ma rynek chiński. Jak informowaliśmy kilka dni temu, mieszkańcy Państwa Środka to już druga siła wśród klientów App Store.

Warto również podkreślić, że niebagatelny wpływ na uzyskiwane przychody mają zyskujące na popularności w Chinach i Stanach Zjednoczonych serwisy oparte na subskrypcyjnym modelu płatności. W przypadku pierwszego z wymienionych państw są to Tencent Video oraz QQ Music, z kolei na rynku amerykańskim uznaniem cieszy się przede wszystkim Netflix oraz Spotify. Użytkownicy, którzy opłacają swój abonament w tych serwisach z poziomu smartfonu lub tabletu, zostawiają w kieszeni Apple lub Google 30% całej kwoty.

Źródło: 9TO5MAC