Od pewnego czasu kontakty, jakie zapisywałem w iPhonie, nie synchronizowały się z moim MacBookiem. Problem był frustrujący, gdyż dostawałem wiadomości SMS od nadawców, których po samym numerze telefonu nie potrafiłem rozpoznać i musiałem w takich przypadkach sięgać po smartfona. Co więcej, podczas testowania urządzeń z Androidem, przenosiłem na nie kontakty właśnie z Maca, co wiązało się z oczywistymi konsekwencjami.

Rozwiązanie opisanego wyżej problemu nie okazało się proste, gdyż Apple wraz z iOS 7 usunęło funkcję wymuszenia synchronizacji kontaktów między urządzeniami. W przypadku iOS 6 wystarczyło przejść w Kontaktach do Grup, a w lewym górnym rogu widniała odpowiednia ikona do rozpoczęcia tego procesu. Co więcej, dokładnie w tym samym miejscu można było rozwiązać problem w iOS 7 i iOS 8. Należało przeciągnąć listę w dół i ją puścić, a następnie zrobić to samo na liście kontaktów, a nie grup. Według informacji, które do mnie dotarły i które potwierdzam, również to rozwiązanie nie jest skuteczne w iOS 9, a i wcześniej nie zawsze przynosiło pożądane rezultaty.

W Kontaktach na Macu należy w Preferencjach przejść do zakładki Konta i po wybraniu głównego zbioru włączyć pobieranie co godzinę. Oczywiście warto sprawdzić, czy konto zostało włączone. Następnie w systemie iOS konieczne będzie przejście do zakładki Poczta, kontakty, inne w Ustawieniach i przy Pobierz nowe dane włączyć Push dla iCloud lub też Fetch co godzinę. Po przejściu do ustawień* iCloud* należy odznaczyć Kontakty i wybrać opcję anuluj, a następnie ponownie je włączyć. Jeżeli powyższe kroki nie pomogą, pomocne może okazać się wylogowanie się z iCloud w OS X i iOS, a następne ponowne zalogowanie. Warto jednak przed tym krokiem przejść na stronę iCloud.com, wejść w kontakty i z rozwijanego menu w dolnym lewym rogu (symbol zębatki) wybrać opcję odśwież.