Właściciel serwisu Instagram – Facebook – rozpoczął testy algorytmu sortującego prezentowane zdjęcia i filmy. Oznacza to, że prawdopodobnie w ciągu najbliższych miesięcy w popularnej aplikacji treści przestaną być wyświetlane chronologicznie.

Warto już na wstępie zaznaczyć, że podobne rozwiązanie – Edge Rank – wdrożono w serwisie Facebook, a według informacji sprzed kilkunastu tygodni, nową formę segregacji treści może wprowadzić także Twitter. Instagram motywuje swoją decyzję faktem, że według statystyk, wielu użytkowników obserwuje dużą ilość kont, a tym samym nie dociera do nich nawet 70% fotografii i materiałów wideo udostępnionych przez znajomych.

Nowe rozwiązanie będzie miało na celu zwiększenie interakcji między użytkownikami. Obecnie 9% z 400 milionów osób, które korzystają z Instagrama, może zaobserwować zmiany, jakie zaszły w serwisie. Prawdopodobnie kolejnym krokiem będzie zastąpienie chronologicznej osi czasu nowym rozwiązaniem pokroju Edge Rank.

Źródło: **