International Data Corporation przygotowało raport dotyczący sprzedaży tabletów w zeszłym roku. iPad Pro – najnowsze urządzenie tego typu od Apple – który trafił na rynek na początku listopada, trafił do większej liczby konsumentów niż urządzenia Surface Pro 4 i Surface 3 Microsoftu będące głównymi rywalami tabletu firmy z Cupertino.

W zeszłym kwartale Apple sprzedało według raportu IDC ponad 2 miliony iPadów Pro. W tym samym czasie wspomniane wyżej urządzenia Microsoftu trafiły do 1,6 miliona nabywców. Sprzedaż tabletów w ostatnim kwartale spadła o 13,7% do 65,9 milionów sztuk, a w całym 2015 r. o 10,1% do 206,8 milionów sztuk. Miniony rok przyniósł firmie Apple spadki na rynku tego typu urządzeń. Firma z Cupertino sprzedała niespełna 50 milionów tabletów. To o 22% mniej, niż 2014 roku. Wzrosty zanotowało z kolei Lenovo (0,4%) oraz Huawei (124%).

Źródło: IDC