Według informacji podanych przez agencję Reuters, Apple planuje wdrożyć do swojej usługi News możliwość wykupienia płatnej subskrybcji. Pozwoliłoby to wydawcom serwisów na dostarczanie ograniczonej liczbie użytkowników wyselekcjonowanych artykułów i monetyzację treści. To jednak nie jedyne nowości ze świata agregatorów treści pokroju aplikacji News. W App Store pojawiło się bowem konkurencyjne rozwiązanie w postaci programu News Pro autorstwa Microsoftu.

Obecnie użytkownicy Apple News mogę za darmo uzyskać dostęp do wszystkich treści partnerów firmy z Cupertino. W przypadku The New York Times oraz The Wall Street Journal ilość artykułów możliwych do przeczytania w danym czasie jest jednak ograniczona. Niektórzy twórcy udostępniają w Apple News tylko wybrane treści, a inni oferują użytkownikom wyłącznie wstęp do artykułu oraz link przekierowujący ich do strony danego serwisu. Wprowadzenie modelu subsrkypcyjnego pozwoli wydawcom zarabiać, co jest szczególnie ważne z uwagi na fakt, iż w Apple News nie ma reklam. Warto dodać, że z usługi korzysta obecnie 40 milionów użytkowników. Niestety nie jest ona dostępna w Polsce bez zmiany w ustawieniach systemu iOS regionu na Stany Zjednoczone.

W App Store pojawiła się kolejna alternatywa dla aplikacji News w postaci News Pro od Microsoftu. Niestety program nie jest dostępny w polskim App Store i korzystanie z niego w naszym kraju jest możliwe tylko za pośrednictwem strony internetowej. Usługa ma koncentrować się na dostarczaniu użytkownikom treści branżowych o bardziej profesjonalnym charakterze.

Źródła: MacRumors, Cult of Mac