Wielu użytkowników serwisu Instagram z pewnością zauważyło, że od kilku miesięcy w aplikacji mobilnej tego serwisu pojawiają się reklamy. Być może już wkrótce zobaczymy nowe materiały tego typu, które będą wykorzystywać możliwości, jakie przynoszą technologie 3D Touch oraz Apple Pay.

Jak donoszą dziennikarze Digiday, serwis przejęty przez Marka Zuckerberga testuje już opisane wyżej rozwiązania. Dzięki 3D Touch użytkownicy będą mogli wchodzić w interakcje z reklamami i przez mocniejsze naciśnięcie ekranu aktywują oni przykładowo podgląd szczegółów dotyczących promowanego produktu. Ten zaś będzie mógł zostać w szybki sposób zakupiony za pośrednictwem usługi Apple Pay.

Właściciele Instagrama starają się jak najefektywniej zmonetyzować swój serwis. Potencjał serwisu jest wszak ogromny - pod względem liczby aktywnych użytkowników ustępuje on tylko Facebookowi.


Rzecznik prasowy serwisu Instagram zdementował wspomniane wyżej informacje. Ciężko jednak na ten moment powiedzieć, czy jego słowa nie są wyłącznie elementem PR-u amerykańskiej firmy i w doniesieniach Digiday faktycznie jest ziarno prawdy. Niemniej jednak wykorzystanie technologii 3D Touch oraz Apple Pay w aplikacjach mobilnych i towarzyszących im reklamach to ciekawy temat i z pewnością w ciągu najbliższych lat coraz więcej deweloperów będzie implementować nowe rozwiązania Apple do swoich programów.

Źródło: Digiday, SlashGear