Wielu użytkowników iPhone'ów i iPadów skarży się na problemy z działaniem Touch ID po aktualizacji systemu iOS do wersji 9.1. Na forum Apple pojawiają się kolejne zgłoszenia związane z tym mankamentem.

W wielu przypadkach czujnik nie rozpoznaje we właściwy sposób zarejestrowanego palca, reaguje z opóźnieniem albo wręcz całkowicie przestaje działać. Reset urządzenia rozwiązuje problem tylko na krótki czas, dlatego wielu użytkowników dokonało przywrócenia ustawień fabrycznych, które również nie przyniosło efektu.

Użytkownicy, których dotknął wyżej opisany problem, nie mogą powrócić do iOS 9.0.2., gdyż Apple przestało podpisywać tę wersję oprogramowania. Pozostało im więc czekać na pojawienie się kolejnej odsłony systemu - iOS 9.2 - która jest obecnie testowana przez deweloperów oraz beta-testerów.

Podobny do opisanego wyżej problem dotknął wielu użytkowników korzystających z iOS 8 - w tym mnie. Niestety żadna aktualizacja nie przyniosła w moim przypadku skutecznego rozwiązania, nawet do iOS 9. Jedynym wyjściem była wymiana telefonu na nowy, czego Apple dokonało w ramach gwarancji.

Źródło: AppleInsider