Kalifornijski producent urządzeń typu "wearables" - Fitbit - zaprezentował trzy nowe produkty - Charge, Charge HR i Surge. Pierwszy, który jest już dostępny w sprzedaży, oraz Charge HR to następcy popularnej opaski Flex. Do nowej kategorii produktów należy natomiast pierwszy smartwatch amerykańskiej firmy - Surge.

Fitbit Charge noszony na nadgarstku będzie zbierał informacje o aktywności użytkownika. Urządzenie nie tylko zmierzy pokonany dystans i liczbę kroków, ale także dokona analizy snu właściciela. Dzięki wbudowanemu ekranowi, użytkownik będzie miał wgląd nie tylko do zebranych przez opaskę danych, zostanie także poinformowany o połączeniach przychodzących na iPhone'a.

Drugim z zaprezentowanych produktów jest elektroniczna opaska Charge HR, które trafi do sprzedaży na początku przyszłego roku. Od podstawowego modelu różni ją zastosowanie zbierającego przez cały czas dane pulsometru oraz o 48 godzin krótszy czas pracy na baterii, który będzie wynosił pięć dni.

Surge to pierwszy smartwatch producenta z San Francisco. Posiada moduł GPS i aż osiem różnych sensorów , które rejestrują aktywność fizyczną użytkownika. Dzięki dużemu ekranowi, urządzenie nie tylko będzie informować o przychodzących połączeniach, ale i wyświetli wszystkie powiadomienia wysyłane przez iPhone'a, jeżeli będzie z nim połączony.

Fitbit Charge jest już dostępny w sprzedaży w cenie 129,95 $. Zakup dwóch pozostałych modeli będzie możliwy na początku przyszłego roku w cenie 149, 95 $ dla modelu Charge HR i 249,95 $ dla smartwatcha Surge. Dostęp do wszystkich zbieranych przez urządzenia danych będzie możliwy przez dedykowaną aplikację dla systemów iOS i Android.

Źródła: Fitbit, The Verge