Najczęściej używanymi do przeglądania internetu urządzeniami mobilnym w Polsce są produkty firmy Samsung. Generują one już ponad 40% odsłon i zostawiają w tyle sprzęt Apple, którego udział spada i wynosi już tylko 19%.

Samsung wygenerował w okresie od 28 września do 4 października 40,34% odsłon wśród wszystkich urządzeń mobilnych. Na drugim miejscu uplasowało się Apple, które traci swój udział przede wszystkim na rzecz LG. Koreańska firma odnotowuje bowiem spore wzrosty - z 5,19% w drugim kwartale roku do 12,28% we wspomnianym na początku akapitu okresie. Poza podium znalazło się Sony (10,76%) i Nokia (8,33%).

Choć iPhone zajmuje pierwszą pozycję z 11,7% udziałem, a iPad drugą, to należy zaznaczyć, że urządzenia te nie zostały rozdzielone na konkretne modele. Mimo iż znajdujący się na trzeciej pozycji Samsung Galaxy S5 wygenerował 3,99% ruchu, to sumując wyniki uzyskane przed wszystkie smartfony z tej serii (bez wersji mini) uzyskamy wynik równy 13,76%.

Źródło: tablety.pl, ranking.pl