Zdaniem analityków zajmujących się technologią, Apple sprzedało trzy miliony zegarków Apple Watch w ciągu dwutygodniowej przedsprzedaży. Carl Howe - dyrektor Think Big Analytics uważa również, że marża firmy z Cupertino w przypadku wspomnianego wyżej smartwatcha może wynieść aż 60%. Oznaczałoby to, że najnowsze urządzenie Apple okazałoby się zarazem najbardziej dochodowym w jej historii.

Jeżeli wierzyć analitykom, Apple sprzedało 1,8 miliona sztuk modelu Sport, 1,2 miliona klasycznych wersji oraz 40 tysięcy najdroższych modeli z serii Edition. Uzyskany przychód kształtuje się zgoła inaczej, dając firmie z Cupertino odpowiednio 675, 900 i 500 milionów dolarów przychodu.

alt text alt text

Przy oszacowywaniu danych, analitycy opierali się na danych dotyczących przewidywanej sprzedaży w Stanach Zjednoczonych; modelu zamówień oraz popycie, który przewyższył podaż. Nie można więc z góry przyjąć, że dane przedstawione na wykresie w pełni oddają rynkową rzeczywistość. Szczegóły dotyczące sprzedaży poznamy dopiero przy podsumowaniu drugiego kwartału roku przez Apple.

Źródło: 9TO5MAC