Z rozmaitych powodów bywa, że chcemy zwrócić zakupioną w App Store lub Mac App Store aplikację. W Google Play możemy tego dokonać bez podawania przyczyny w przeciągu dwóch godzin od momentu zakupu. Niestety Apple nie daje takiej możliwości i jedynym sposobem na odzyskanie pieniędzy jest kontakt z pomocą techniczną. Motywem takiego działania może być niezgodność aplikacji z opisem, jej wadliwe działanie, niemożność pobrania lub przypadkowy zakup, na przykład przez dziecko. Warto dodać, że o ile kupując aplikację 30% wydanej kwoty trafia do Apple, a 70% do dewelopera, tak zwrot pieniędzy w całości pokrywa twórca programu.

Poniższy poradnik pokazuje, jak zwrócić aplikację z wymienionych wyżej powodów.

  • Włączamy iTunes i klikamy w nazwę swojego profilu, a następnie przechodzimy do informacji o koncie

alt text

  • W następnym kroku musimy przejść do listy naszych zakupów.

alt text

  • Na stronie z zakupionymi przez nas aplikacjami, ale i książkami i muzyką, może prześledzić historię naszych zakupów. Jeżeli chcemy zgłosić problem klikamy w odpowiedni przycisk.

alt text

  • W kolejnym kroku musimy doprecyzować, w którym dniu zakupiliśmy aplikację, wybierając odpowiednią strzałkę.

alt text

  • Ostatnim punktem, który realizujemy w iTunes, jest wskazanie konkretnej pozycji, którą chcemy zwrócić.

alt text

  • Zostaniemy przekierowani na stronę internetową Apple, gdzie będziemy musieli wybrać wstępny powód zwrotu aplikacji i wyjaśnić w języku angielskim całą sprawę.

alt text

  • W ciągu dwóch dni powinien się do nas odezwać pracownik Apple. Może on od razu usunąć aplikację z naszego konta i oddać nam pieniądze lub zadać nam jeszcze kilka pytań. Jest także prawdopodobne, że błąd leży po naszej stronie i wtedy zaleci kontakt z deweloperem lub sam wyjaśni nam nasze błędy.

Warto dodać, że zwrotu aplikacji możemy dokonać w przeciągu 90 dni od daty zakupu.