Z danych opublikowanych przez firmę Gartner wynika, że iPad pozostał w 2013 r. najlepiej sprzedającym się tabletem. Co więcej, liczba sprzedanych iPadów była większa, niż całkowita suma sprzedanych tabletów czterech konkurencyjnych producentów zajmujących niższe miejsca.

Dobre wyniki sprzedaży w czwartym kwartale minionego roku pozwoliły Apple utrzymać pozycję lidera na rynku tabletów. Apple sprzedało 70.4 mln iPadów w 2013 r., podczas gdy Samsung, Asus, Lenovo i Amazon razem sprzedali 64 mln tabletów. Drugie miejsce zajął Samsung, którego tablety sprzedały się w liczbie 37.4 mln. Rynki wschodzące odnotowały wzrost sprzedaży o 145%, a dojrzałe o 31%.

Według Gartnera sprzedaż tabletów w minionym roku wzrosła aż o 68%, a Android opanował już 62% rynku zwiększając liczbę urządzeń, na których jest zainstalowany o 127% i zdobywając fotel lidera. Mimo tego, że w 2013 r. sprzedało się o 9 mln iPadów więcej niż w 2012 r. to ich udział spadł z 52.8% do 36%. Jak podkreśla Gartner udział iPada w rynku nie jest szczególnie istotny z dwóch powodów. Po pierwsze system iOS jest zainstalowany tylko na iPadach, a Android na prawie każdym innym tablecie, gdyż rola systemu Windows jest w przypadku tego typu urządzeń marginalna. Po drugie Apple nie koncentruje się całym rynku tabletów, a jedynie na produktach high-endowych.

Źródło: 9TO5MAC