Według analizy sporządzonej przez IBM w oparciu o ruch na 800 amerykańskich stronach internetowych prowadzących sprzedaż detaliczną, w czasie świąt użytkownicy urządzeń mobilnych Apple dokonali pięć razy więcej transakcji online niż użytkownicy Androida. Wśród wszystkich sprzedaży internetowych ruch z iPhone'ów i iPadów wynosił aż 23%, tymczasem z urządzeń z systemem Android, zaledwie 4.6%.


Przeciętnie użytkownik mobilnego sprzętu Apple wydał na pojedyncze zamówienie 93.94$, czyli prawie dwa razy więcej niż klient używający systemu Android, który wydał średnio 48.10$. Całkowity ruch na śledzonych przez IBM stronach wyniósł 32.6% z urządzeń z iOS i 14.8% z urządzeń z Androidem. Sprzedaż dokonywana z urządzeń mobilnych wzrosła o 40% w ostatnich latach i stanowi obecnie 29% całej sprzedaży online.

Powyższe statystyki jasno pokazują, że wielu użytkowników urządzeń z systemem Android używa swoich telefonów i tabletów tylko do sprawdzania poczty, dzwonienia i robienia zdjęć. Mimo, iż w przedświątecznej sprzedaży w USA urządzenia mobilne Apple sprzedawały się lepiej niż te z Androidem, to właśnie Android nadal ma większy udział w sprzedaży smartfonów. Według ostatnich danych udział Androida w całkowitej sprzedaży smartfonów wynosi 51.8%, a iOS 40.6%.

Źródła: _ IBM, The Mac Observer, BGR_