Jimmy Iovine – założyciel firmy Beats pracujący obecnie nad rozwojem Apple Music – udzielił wywiadu magazynowi The Hollywood Reporter, w którym wypowiedział się na temat rozwoju serwisu streamingowego firmy z Cupertino.

Kilka dni temu The Wall Street Journal poinformował, że Apple rozpocznie prace nad własnymi filmami oraz serialami. Pierwszym efektem tego typu działań będzie nowy sezon programu Carpool Karaoke stanowiącego wcześniej część talk-show The Late Late Show with James Corden. Według pierwszych informacji poprowadzą go jednak różni gospodarze, a wśród pierwszych gości znajdzie się Metallica, Alicia Keys, Ariana Grande, John Legend oraz Will Smith.

Jimmy Iovine przyznał w wywiadzie:

W Apple Music staramy się stworzyć kompletne, popkulturowe doświadczenie, co dotyczy zarówno materiałów audio jak i wideo. Jeśli South Park przyjdzie do mojego biura, to nie powiem im że nie są muzykami, no nie? Zamierzamy robić wszystko to, czym kultura popularna dostaje fangę w nos. Będziemy próbować.

Zapytany przez dziennikarza o konkurowanie z Pandorą oraz Spotify Iovine odparł:

Walczymy z darmowym. To proste narzędzie – masz wszystkie piosenki, masz całą muzykę, daj nam dziesięć dolarów, jesteśmy kwita; to się nie skaluje.

Rozszerzenie oferty Apple Music może być ważnym i bardzo rozsądnym krokiem ze strony firmy z Cupertino. Rosnąca popularność serwisów do streamingu materiałów wideo, takich jak Netflix, YouTube Red czy też Amazon Prime Video z pewnością prędzej czy później zmniejszy przychody Apple ze sklepu iTunes. Wyjście na przeciw nowym trendom, które będzie połączone z dostarczeniem użytkownikom oryginalnych materiałów, umocni pozycję rynkową kalifornijskiego producenta oraz pozwoli konsumentom Apple Music na korzystanie zarówno z biblioteki materiałów audio jak i wideo.

Źródła: Rolling Stone, WSJ, The Hollywood Reporter za Patently Apple