Twórcy Snapchata nie przestają zadziwiać swoimi pomysłami. Dziś zaprezentowali swój pierwszy fizyczny produkt, jakim są okulary Spectacles z wbudowaną kamerą. Pozwalają one na przesyłanie dziesięciosekundowych materiałów wideo do wspomnianego wyżej serwisu.

Okulary Spectacles, które trafią na rynek w cenie 130 dolarów, łączą się ze smartfonem użytkownika przez Bluetooth lub Wi-Fi. Po naciśnięciu specjalnego przycisku, wbudowana w nich kamera rejestruje obraz na przestrzeni kąta widzenia równego 115 stopni, co ma rzekomo odpowiadać parametrom ludzkiego oka. Nagrywane wideo ma być ponadto okrągłe, co sprawi, że na ekranie smartfona użytkownicy zobaczą w danym momencie wyłącznie wycinek kadru.

Okulary trafią na rynek w trzech kolorach, a ich akumulator ma pozwolić na cały dzień użytkowania. Produkt ma zadebiutować już tej jesieni, a jego dostępność ma być początkowo ograniczona.

Spectacles są przez wiele osób porównywane z Google Glass. Wydaje się być to jednak nietrafione. Produkt Snapchata to kosztujące 130 dolarów okulary z kamerą i modułem łączności. W przypadku urządzenia firmy z Mountain View mieliśmy zaś za sprawą małego ekranu do czynienia z technologią rozszerzonej rzeczywistości... i ceną, która wynosiła 1500 dolarów.

Warto na koniec dodać, że firma Snapchat zmieniła nazwę na Snap Inc. Nazwa pierwszego jej produktu – aplikacji o tej samej nazwie – nie uległa zmianie. Inaczej wygląda sprawa z liczbą aktywnych użytkowników tej usługi, która stale rośnie i wynosi obecnie 150 milionów.

Źródło: Snapchat

Zdjęcie: WSJ