Analitycy App Annie opublikowali informacje na temat liczby pobrań aplikacji z Google Play oraz App Store w drugim kwartale tego roku, a także przychodów, jakie uzyskują właściciele tych sklepów tj. Google i Apple. Mimo iż użytkownicy Androida pobierają dwa razy więcej programów niż właściciele iPhone'ów i iPadów, to przedstawiciele tej drugiej grupy przeznaczają o 100% większą ilość pieniędzy na aplikacje i gry.

Duży wpływ na zwiększenie przychodów, jakie Apple uzyskuje z App Store, ma rynek chiński. Mieszkańcy Państwa Środka stali się w ciągu ostatniego roku pierwszą siłą wśród klientów App Store wyprzedzając Amerykanów i Japończyków. Warto jednak zaznaczyć, że jeżeli rozpatrywalibyśmy wyłącznie gry, to Japonia wyprzedziłaby Stany Zjednoczone pod kątem wydatków w App Store.

Należy podkreślić, że niebagatelny wpływ na uzyskiwane przychody mają zyskujące na popularności w Chinach i Stanach Zjednoczonych serwisy oparte na subskrypcyjnym modelu płatności. Użytkownicy, którzy opłacają swój abonament w tych usługach z poziomu smartfona lub tabletu, zostawiają w kieszeni Apple lub Google 30% całej kwoty.

App Annie poinformowało również, że czas, jaki użytkownicy urządzeń mobilnych spędzają korzystając z aplikacji wzrósł od 2014 r. dwukrotnie. Szacują oni, że rynek aplikacji na smartfony i tablety będzie generował przychody równe 102 miliardom dolarów. Obecnie liczba ta wynosi 52 miliardy.

Źródło: 9TO5MAC