Przedwczoraj informowaliśmy o zapowiedzianych przez Phila Schillera zmianach dotyczących sklepu App Store. Jedną z nowości ma być rozszerzenie modelu subsrypcyjnego na wszystkie kategorie aplikacji. Jak twierdzą jednak twórcy Spotify, rozwiązanie Apple jest daleko od ideału.

Zdaniem Jonathana Prince'a, ruch Apple należy oceniać pozytywnie, ale nie rozwiązuje on istoty problemu związanego z systemem płatności oraz podziałem między firmą z Cupertino a deweloperami. Według szefa działu komunikacji Spotify, możliwość elastycznego kształtowania cen jest zabroniona i twórcy programów nie mogą tworzyć specjalnych ofert i rabatów dla swoich klientów. Deweloperzy nadal mają mało informacji o użytkownikach swoich produktów, przez co ciężko im wyjść w ich kierunku z dodatkowymi możliwościami i zniżkami.

Warto na koniec przypomnieć, że od lipca wszyscy twórcy aplikacji będą mogli wprowadzić model subskrypcyjny do swoich programów. Jeżeli uda im się utrzymać klienta abonamentowego przez czas dłuższy niż rok, podział profitów finansowych między deweloperami a Apple zmieni się z 70/30 na 85/15.

Źródło: The Verge