W San Francisco został otwarty nowy salon firmowy Apple Store, w którego projektowaniu duży udział miał znany brytyjski architekt - Norman Foster. Był on wcześniej odpowiedzialny między innymi za przeprojektowanie siedziby Bundestagu, projekt nowego ratusza w Londynie oraz nowojorskiego wieżowca Hearst Tower.

Nowy Apple Store jest pierwszym salonem firmy z Cupertino, w którym znajdą się takie miejsca jak „Genius Grove” (gaj geniuszy) czy też „Forum”. Budowa tego reprezentatywnego obiektu wiązała się jednak z dużymi kosztami, które częściowo ujawniła firma BuildZoom zajmująca się częścią kwestii prawnych stojących za całym przedsięwzięciem.

Poza wspomnianymi w tytule schodami (30 stopni), które pociągnęły za sobą koszt wysokości miliona dolarów, Apple wydało 19 milionów dolarów na powłokę budynku, 2,28 milionów dolarów na modernizację instalacji tryskaczowej, 800 tysięcy dolarów na panel słoneczny (50 kilowatów), 250 tysięcy dolarów na ramy budynku, 150 tysięcy dolarów na zadaszenie, 100 tysięcy dolarów na wyburzenie starego budynku, który stał na tym miejscu, 100 tysięcy dolarów na wzmocnienia chroniące przed skutkami trzęsień ziemi, 82 tysiące dolarów na oznakowanie i logotypy, 50 tysięcy dolarów na poręcze, 50 tysięcy dolarów na poręcze, 50 tysięcy dolarów na podpory konstrukcyjne oraz 4 tysiące dolarów na alarm przeciwpożarowy.

Film przedstawiający nowy salon Apple Store można zobaczyć na stronie amerykańskiego wydania Newsweeka. O nowościach, jakie pojawią się w tego typu obiektach informowaliśmy przed kilkoma dniami.

Źródło: Patently Apple