W ubiegłym roku kalendarzowym Apple Watch trafił do 10,6 milionów użytkowników. Następujące po nim dwanaście miesięcy ma być jednak mniej udanym okresem dla firmy z Cupertino. Analitycy KGI prognozują, że sprzedaż smartwatcha Apple spadnie o 25% - do 7,5 milionów sztuk.

Warto już na wstępie zaznaczyć, że Apple Watch trafił do sprzedaży 24 kwietnia 2015 r., więc wyniki dotyczące zeszłego roku obejmują jedynie osiem miesięcy jego obecności na rynku. Spadek wynoszący 25%, który dotyczyłby dłuższego, bo 365-dniowego okresu, byłby więc bardziej dotkliwy dla firmy z Cupertino. Sytuacji ma nie zmienić nawet premiera drugiej generacji zegarka Apple Watch.

Analitycy podkreślają, że rynek smartwatchy jest nadal młody i wielu konsumentów nie czuje potrzeby zakupu tego typu sprzętu. Ma to ulec zmianie dopiero w 2017 r. Jak dodaje Ming Chi-Kuo, systemowi watchOS brakuje naprawdę dobrych aplikacji, wiele do życzenia pozostaje obudowa urządzenia, a ponadto problemem jest czas pracy na baterii oraz zależność zegarka od iPhone'a.

Warto dodać, że według obecnych przewidywań, Apple Watch drugiej generacji będzie jedynie drobnym usprawnieniem względem dostępnego już w sprzedaży smartwatcha firmy z Cupertino. Ma on charakteryzować się taką samą bryłą, dłuższym czasem pracy na baterii oraz jaśniejszym ekranem.

O rynku smartwatchy oraz oczekiwaniach względem drugiej generacji zegarka Apple Watch mówimy w dzisiejszym odcinku MyApple Daily

MyApple Daily w iTunes Store.

Źródło: 9TO5MAC, AppleInsider