Część użytkowników starszych iPadów skarży się na błąd, jaki dotknął ich urządzenia po zainstalowaniu aktualizacji systemu iOS do wersji 9.3. Tablety nie są w stanie aktywować nowej wersji oprogramowania, przez co stają się de facto bezużyteczne.

Użytkownikom, którzy nie zaktualizowali jeszcze swoich starszych iPadów (problem dotyczy przede wszystkim modelu 2), zaleca się poczekać na kolejną wersję uaktualnienia, która powinna rozwiązać ten błąd. Część osób, których urządzenia zostały dotknięte opisanym wyżej problem, donosi, że próba ponownej aktualizacji przez iTunes przywraca tabletom sprawność.

Pozostali użytkownicy, jak i osoby, które doświadczają negatywnych skutków aktualizacji systemu, mogą zainstalować poprzednią wersję oprogramowania iOS. Warto jednak na wstępie zaznaczyć, że do skutecznego przeprowadzenia tego procesu, konieczne jest posiadanie kopii zapasowej urządzenia w iCloud lub na dysku komputera.

Pierwszym krokiem w celu powrotu do iOS 9.2.1 jest pobranie odpowiedniego pliku instalacyjnego. Następnie należy włączyć iTunes, podłączyć urządzenie do komputera i kliknięcie w jego symbol w górnej części okna programu. Trzymając alt w przypadku Maca lub Shift w przypadku PC w Windowsem, należy nacisnąć przycisk Przywróć i wskazać pobrany wcześniej plik IPSW. Po zakończeniu procesu konieczne będzie przywrócenie kopii zapasowej z iCloud lub dysku komputera.

Źródła: OS X Daily, AppleInsider

Grafiki: Dreamsite, Pinimg