Według raportu przygotowanego przez IHS, koszt produkcji iPada Air 2 w podstawowej specyfikacji technicznej wynosi 275 dolarów. To o 1 dolar więcej od kosztów fabrykacji zeszłorocznego modelu, który nie posiadał takich komponentów jak czujnik Touch ID, moduł NFC, czy układ A8X.

Koszt produkcji egzemplarza wyposażonego w moduł LTE i 128 GB pamięci wewnętrznej zwiększa się o zaledwie 83 dolarów względem podstawowego modelu.

Koszty najdroższego komponentu - ekranu - spadły z 90 do 77 dolarów. Wynika to z tak zwanej „korzyści skali”, czyli profitów płynących z masowej produkcji, która ogranicza koszty jednostkowe. Ekrany w nowym iPadzie Air i ubiegłorocznym modelu, różnią się tylko połączeniem szyby i wyświetlacza w jedną warstwę oraz zastosowaniem powierzchni antyrefleksyjnej w zaprezentowanym w tym miesiącu modelu.

Marża narzucona przez Apple waha się więc między 45 a 57% zależnie od specyfikacji iPada Air 2. Niestety nie wiadomo, czy raport IHS uwzględnia inne koszty związane z produkcją, dystrybucją i reklamą najnowszego modelu.

Źródła: Re/code, AppleInsider