W połowie marca użytkownicy iPhone'ów z USA otrzymali możliwość zainstalowania aplikacji Uptime. Ten stworzony przez Area 120 (inkubator startupów Google) program stawiał na społecznościowy aspekt oglądania i dzielenia się filmami z serwisu YouTube. Jak się okazuje, było to także preludium do obrania nowego kierunku przez „giganta” świata wideo.

YouTube rozpoczął w kwietniu testy A/B nowej funkcji dzielenia się ze znajomymi filmami. Dziś już wszyscy użytkownicy aplikacji znajdą na dolnej belce zakładkę Shared, która pozwala na dodanie znajomych, wysyłanie linków do materiałów wideo oraz chatowanie.

Czy YouTube staje się serwisem społecznościowym? Tego typu określenie wydaje się w tym przypadku zbyt daleko idące. Niemniej jednak nie sposób zapomnieć, że po porażce, jaką Google+ odniosło na tym polu, opcja dzielenia się rozmaitymi linkami ze znajomymi musiała w końcu zostać zaimplementowana wspomnianego wyżej serwisu.

Nowe narzędzie aplikacji YouTube jest bardzo proste. Program sam sugeruje nam proponowanych znajomych – na podstawie danych z Google+ oraz Kontaktów. Pozwala to w szybki sposób podzielić się ze znajomymi linkiem do filmu bez opuszczania aplikacji i oczywiście wymienienia opinii na jego temat.

Z całą pewnością YouTube powinien rozważyć wprowadzenie opcji chatów grupowych oraz stworzenia swego rodzaju „osi czasu”, na której pojawią się wszystkie udostępniane przez naszych znajomych filmy. Czy to wystarczy aby odebrać choć trochę ruchu Facebookowi? Odpowiedź na to pytanie poznamy z pewnością w ciągu najbliższych miesięcy.