Według najnowszych informacji, Spotify zakończyło negocjacje dotyczące nowej umowy z wytwórnią Sony Music Entertainment. Już wkrótce podobne rozmowy mają zostać poprowadzone z Warnerem, a także innymi firmami.

Sony zgodziło się na obniżenie stawek, jakie Spotify płaci wytwórni. W zamian przedstawiciele szwedzkiego serwisu zobowiązali się do wprowadzenia zmian, które nie przypadną do gustu użytkownikom korzystającym z darmowego planu abonamentowego.

Przez pierwsze dwa tygodnie od premiery nowych albumów wydawanych przez Sony, będą one dostępny wyłącznie dla subskrybentów Spotify. Niewykluczone, że podobne ograniczenia pojawią się także przy płytach artystów współpracujących z innymi firmami fonograficznymi.

Nowe zmiany mogą pomóc Spotify w zwiększeniu generowanych przychodów i wypracowywaniu zysków. Według ostatnich informacji, z serwisu korzysta już 140 milionów użytkowników, z czego około 60 milionów opłaca comiesięczny abonament. W przypadku Apple Music liczba ta wynosi 27 milionów.

Źródło: 9TO5MAC