Google przestanie skanować maile w celach personalizacji reklam
Google poinformowało na swoim blogu o zmianach, jakie zostaną wdrożone do usługi Gmail. Jeszcze w tym roku firma z Mountain View przestanie skanować maile użytkowników w celu lepszej personalizacji reklam.
Zmiana praktyk związanych ze skanowanie maili nie oznacza, że użytkownicy Gmaila przestaną oglądać reklamy. Te nadal będą pojawiać się w aplikacji mobilnej oraz na stronie internetowej platformy. Co więcej, nadal mają być one spersonalizowane, ale już nie w oparciu o treści otrzymywanych i wysyłanych wiadomości.
Należy zaznaczyć, że premiery platformy Gmail w 2004 roku praktyki dotyczące skanowania maili były krytykowane przez wielu użytkowników, a spory z amerykańską firmą niejednokrotnie kończyły się przed sądem. Utrzymanie spójnej linii rozwoju usługi z G Suite pozwoli uniknąć takich problemów.
Opisane wyżej nowości nie są jedynymi, jakie Google wdroży w celu większej ochrony prywatności użytkowników. Wyszukiwarka internetowa firmy nie będzie już wyświetlać wyników badań medycznych – wcześniej podobne ograniczenia zostały wprowadzone w związku z informacjami dotyczącymi bankowości.
Za sprawą ataków hakerskich dane ze szpitali wypływają czasem do internetu. Między 2010 a 2013 rokiem w sieci pojawiło się około 29 milionów informacji na temat stanu zdrowia amerykańskich pacjentów. Zmiany wdrożone przez Google pozwolą zabezpieczyć je przed trafieniem do szerszego grona użytkowników.
Tymczasem na poczta wirtualnej polski- wp.pl codziennie dostarcza dwa firmowane przez nich emaile z reklamami, które przechodzą przez filtr antyspamowy. Mam taką skrzynkę którą założyłem lata temu i puchnie od spamu...