Apple poinformowało dziś w oficjalnym komunikacie prasowym, że od premiery App Store w 2008 roku deweloperzy zarobili na sprzedaży swoich aplikacji w tym sklepie 70 miliardów dolarów. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy liczba pobieranych programów i gier wzrosła rok do roku o 70%.

Ludzie kochają aplikacje, a nasi klienci pobierają je w rekordowych liczbach. Siedemdziesiąt miliardów dolarów, które zarobili deweloperzy, to niesamowity wynik. Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni wszystkimi świetnymi programami, które przygotowują różni twórcy i nie możemy się doczekać, aby zobaczyć ich w przyszłym tygodniu podczas Worldwide Developers Conference – Phil Schiller

Model subskrypcyjny jest obecnie dostępny dla aplikacji z wszystkich 25 kategorii, dzięki czemu liczba aktywnych abonamentów wzrosła rok do roku o 58%. Wśród programów, które z sukcesem zaimplementowały taki model biznesowy Apple wymieniło Tastemade, Netflixa i Hulu. Oczywiście nie wspominając o popularnym konkurencie Apple Music, jakim jest Spotify.

Firma z Cupertino ma obecnie klientów App Store ze 155 państw z różnych części świata. Wśród programów największą popularność zyskują gry i aplikacje rozrywkowe. Produkty z kategorii Lifestyle oraz Zdrowie i Fitness również odnotowały wzrosty wynoszące ponad 70%. W przypadku Zdjęć i Wideo to zaś ponad 90%.

Patronite

MyApple Daily w iTunes Store.

Źródło: Apple