International Data Corporation przygotowało we współpracy z Counterpoint Technology Market Research raport dotyczący sprzedaży smartfonów w Chinach podczas pierwszego kwartału tego roku. Zarówno Apple, jak i Samsung zanotowali spadki w Państwie Środka, czego nie można powiedzieć o większości lokalnych producentów.

Sprzedaż smartfonów w Chinach w pierwszym kwartale roku wzrosła o 4% – z 101,2 do 105,6 milionów sztuk. Z podium najbardziej popularnych producentów spadło Apple oraz Xiaomi ustępując miejsca firmom Oppo i Vivo. Na pozycji lidera umocnił się jednak Huawei, który sprzedał 20,8 milionów telefonów – 25% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Oppo oraz Vivo stają się coraz bardziej popularnymi producentami smartfonów w Państwie Środka. Pierwszy z nich zanotował 81-procentowy wzrost sprzedaży swoich urządzeń w pierwszym kwartale (18,5 miliona sztuk), a drugi 60-procentowy (18,1 miliona). Nie wszyscy producenci mogą jednak pochwalić się takimi wynikami.

Spadek sprzedaży o 15% (z 12,5 do 10,7 milionów sztuk) zanotowało Apple. W przypadku Xiaomi wyniósł on 34% (z 12,8 do 8,5 miliona), a w przypadku Samsunga aż 60% (z 8,7 do 3,2 milionów). Do koreańskiego producenta należy już tylko 3,3% rynku. Czas pokaże czy premiera modeli Galaxy S8 i Galaxy S8+ sprawi, że firma z Daegu stanie się bardziej popularna wśród Chińczyków. Napięcie polityczne między Koreą Południową a Chinami może jednak negatywnie wpłynąć na taką ewentualność.

Jak komentują eksperci, Vivo zdobyło dużą popularność w segmencie smartfonów w cenie wynoszącej 300-400 dolarów. Dużym uznaniem cieszy się seria X9 tego producenta. W przypadku firmy Huawei można zaś mówić o wysokim popycie na model Mate 9. Niewykluczone, że słabnąca pozycja Apple wynika z faktu, że konsumenci czekają na nowe iPhone'y i wstrzymują się z zakupem obecnych na rynku modeli. Czas pokaże, czy zdecydują się wydać pieniądze na tegoroczne smartfony firmy z Cupertino.

Patronite

MyApple Daily w iTunes Store.

Źródło: Counterpoint za 9TO5MAC