Trzy tygodnie temu informowaliśmy, że magazyn Consumer Reports po raz pierwszy w historii nie polecił potencjalnym konsumentom nowych MacBooków Pro. Stanowisko miesięcznika uległo jednak zmianie, na co wpływ miały rozmowy z Apple i aktualizacja systemu macOS.

Apple wyjaśniło, że testy Consumer Reports przeprowadzono w niewłaściwy sposób. Ustawienia przeglądarki Safari, jakie zastosowano w czasie badania czasu pracy na baterii nowych MacBooków Pro, były nietypowe. Zdecydowana większość użytkowników, którzy korzystają z tego programu, nie wyłącza bowiem możliwości przechowywania tak zwanych ciasteczek – jest to opcja wykorzystywana niemal wyłącznie przez deweloperów oraz webmasterów.

Consumer Reports rekomenduje obecnie zakup nowego MacBooka Pro. Wpływ na zmianę oceny przez magazyn miało przeprowadzenie testów z innymi ustawieniami Safari, a także aktualizacja systemu macOS Sierra, która wyeliminowała problemy z kartami graficznymi tych laptopów.

Czas pracy nowych MacBooków Pro wzrósł w przypadku wszystkich trzech testowanych modeli. W przypadku 13-calowego wariantu z panelem Touch Bar wyniósł on 15 godzin i 45 minut, a bez panelu Touch Bar 18 godzin i 45 minut. 15-calowa wersja laptopa osiągnęła wynik 17 godzin i 15 minut.

Warto zaznaczyć, że krótkiego czasu pracy na baterii nie odnotowali wyłącznie testerzy Consumer Reports, ale także wielu użytkowników. Pozostaje mieć nadzieję, że aktualizacje systemu macOS Sierra pozwolą zniwelować ten problem i wyniki osiągane przez konsumentów będą takie same, jak te które Apple podało na swojej stronie internetowej oraz w czasie prezentacji wspomnianych wyżej komputerów.

Źródło: Consumer Reports za 9TO5MAC