Sprzedaż iPadów z kwartału na kwartał maleje. Między początkiem czerwca a końcem września Apple sprzedało 9,3 milionów sztuk tych urządzeń, co jest wynikiem gorszym niż w latach ubiegłych. Nie przekłada się to jednak negatywnie na zadowolenie konsumentów z użytkowania wspomnianych wyżej tabletów, która utrzymuje się na wysokim poziomie.

Według najnowszego raportu opublikowanego przez J.D. Power, iPady zajęły pierwsze miejsce w rankingu satysfakcji użytkowników tabletów. Urządzenia Apple zwyciężyły w każdej możliwej kategorii poza zadowoleniem z ceny.

Jak wynika z opublikowanych danych, 56% użytkowników tabletów rozważa w przyszłości zakup urządzenia innego producenta niż tego, który wyprodukował ich obecny sprzęt. W przypadku iPadów wskaźnik jest ten najniższy i wynosi 46%. Z kolei jeżeli chodzi o Microsoft wynosi on 68%, a Samsunga 59%.

W badaniach, które były prowadzone na terenie Stanów Zjednoczonych między marcem a sierpniem, udział wzięło 3511 użytkowników tabletów. Bierze ono pod uwagę zadowolenie użytkowników z wydajności, łatwości użytkowania, funkcji, designu i ceny. Czynniki te mają różny wpływ na ogólny wynik, który może wynieść maksymalnie 1000 punktów.

Źródło: Apple World Today, J.D. Power